Det er 7 stadier i en typisk B2B-kundereise, og hvert trinn krever en annen markedsføringsstrategi for å overbevise kundene dine om å fortsette å være trofaste mot ditt varemerke.
Riktig type markedsføringstaktikk brukt på hvert trinn i kundereisen vil hjelpe deg å øke verdien av kunderelasjoner over tid, redusere kundefrafall og øke merkevarelojaliteten.
Praktisk talt hjelper markedsføring gjennom kundereisen deg med å:
- Kartlegge kundens vei – forstå den ideele kundens behov og skreddersy markedsføringen din slik at den resonere på hvert kontaktpunkt.
- Øke engasjement og konverteringer – implementer datadrevne strategier for å pleie potensielle kunder og øke salg.
- Forvandle potensielle kunder til forkjempere – bygge tillit og lojalitet gjennom hele reisen og skape langsiktige merkevareambassadører.
La oss vise deg hvordan du kan mestre det!