Nyhet! Marketing automation i SuperOffice CRM.
Les mer 👉 her! 

Marketing automation i SuperOffice CRM!

5 måter å lukke flere avtaler med CRM-programvare

5 måter å lukke flere avtaler med CRM-programvare

Forretning handler om relasjoner.

Men å håndtere flere personer krever at du har kontroll på utallige interaksjoner.

Og alle disse interaksjonene kan skje på ulike stadier i salgsprosessen.

Dette er en utfordring som mange bedrifter står overfor.

Derfor velger flere og flere selskaper å bruke Customer Relationship Management (CRM).

CRM kan være en av dine mest verdifulle eiendeler.

En studie fra Brainshark viser at 55% av de beste selskapene nå investerer i teknologi som CRM-plattformer.

Og denne veksten viser ingen tegn til å avta:

Gartner anslår at det globale CRM-markedet nå er verdt 30 milliarder dollar, og forventes å nå 80 milliarder innen utgangen av 2025.

Økt investering i CRM reflekterer direkte hvordan det kan øke salget og gi avkastning. Likevel vil programvaren kun være så innflytelsesrik som brukerne tillater.

For å vise hvor verdifullt CRM kan være for salgsteam, har vi samlet fem måter å lukke flere avtaler med CRM-programvare.

La oss begynne.

1. Bruk mindre tid på datainntasting

CRM-programvare kan automatisere datainntasting, slik at selgere kan bruke mer tid på å engasjere potensielle kunder og mindre tid på rutineoppgaver.

CRM med innebygde webskjemaer og importverktøy kan automatisk registrere nye leads fra messer eller webinarer.

Dette gir salgsteamet ditt mer tid til å fokusere på kundene og få dem nærmere en avtale. Det forbedrer også evnen din til å følge opp leads raskt.

2. Perfekt timingen

Timing kan avgjøre om du får en avtale eller ikke. Å vite hvor en potensiell kunde befinner seg i salgsprosessen bør påvirke når og hvordan du engasjerer dem.

CRM-programvare kan hindre at selgerne er for ivrige eller venter for lenge med å utvikle et lead. Ved å visualisere salgsprosessen og vise en potensiell kundes plassering, vil teamet vite når det er riktig å engasjere.

Med de fleste plattformer kan du skreddersy stadier basert på kvalifikasjoner, som henvendelse, lead, Marketing Qualified Lead (MQL), Sales Qualified Lead (SQL) og mulighet.

3. Bruk analyser for å forbedre strategien din

CRM-programvare brukes ikke bare til å lagre kundeinformasjon. Den fungerer også som et avansert rapporteringsverktøy som salgsteam kan bruke til å spore ytelse og justere taktikk.

De fleste CRM-løsninger tilbyr ulike innebygde rapporter som:

  • Lønnsomhet og inntekter
  • Økonomiske prognoser
  • Salgssyklusrapporter
  • Vinn/tap-rapporter
  • Fremgang mot mål

Ved å følge med på disse målingene kan du isolere svakheter og flaskehalser i salgsprosessen.

4. Forstå kundenes behov

Intuisjon kan kun ta en selger et stykke på vei. CRM-programvare kan vise når en kunde er klar til å kjøpe, og hvordan de best kan engasjeres.

Integrert med markedsføringsautomatisering gir CRM datainnsikt fra salgsprosessen, som hjelper selgere med å finjustere innsatsen sin.

5. Bygg bedre relasjoner med kundene

CRM-programvare er et svært effektivt verktøy for å forbedre relasjoner mellom selskapet ditt og kundene. Selv om forretningsverdenen blir stadig mer digital, vil folk alltid foretrekke å kjøpe fra en bedrift de kjenner.

Ifølge American Express sier tre av fire forbrukere at de har brukt mer hos en bedrift på grunn av positive kundeopplevelser.

Det samme gjelder nye kunder så vel som eksisterende kunder under kryss- og oppsalg.

Som en kundedatabase kan CRM inneholde informasjon som hjelper selgerne til å forstå kundene bedre, forbedre kundeopplevelsen, og inngå flere avtaler.

Avslutning

Den tradisjonelle måten å lukke en avtale på har alltid vært håndtrykket, men etter hvert som bedriften din vokser, trenger du verktøy som hjelper deg å skalere.

Å forstå kundene, vite når en kunde er klar til å avslutte, og gi salgsteamene tilstrekkelig data for å ta intelligente beslutninger er nøklene til effektivt salg. Den rette CRM-plattformen støtter alt dette.

Klar til å lukke flere avtaler?

Book en demo av SuperOffice i dag og lær hvordan salgsteamet ditt kan skape ny business med en enkel CRM-plattform.