Oslo, Norge – I et marked som preges av raske, uforutsigbare endringer og økt regulatorisk kompleksitet, ser vi nå en klar dreining blant europeiske virksomheter som vender seg i større grad mot europeiske alternativer i stedet for amerikanske programvareleverandører. For CRM-bransjen gjelder det samme. Europeiske selskaper søker CRM-løsninger som bedre samsvarer med personvernsreguleringer, regionale forretningsbehov og lokale verdier.
Dette merker også SuperOffice, en av Nord-Europas ledende CRM-leverandører, som registrerer betydelig vekst og en økt mengde forespørsler. Samtidig fortsetter selskapet å utvikle seg videre for å møte markedsendringer, i tillegg til den transformasjonen de ønsker å drive i CRM-bransjen som helhet.
Bygget i Europa – for europeisk næringsliv
Vridningen bort fra amerikansk-baserte leverandører er ikke lenger anekdotisk – det skjer. I mars signerte over 100 organisasjoner et åpent brev til EU-tjenestepersoner der de oppfordret Europa til å bli "mer teknologisk uavhengig" og advarte om at dagens avhengighet av utenlandsk programvare utgjør "sikkerhets- og pålitelighetsrisikoer". Siden midten av januar har trafikken til nettstedet European Alternatives økt med mer enn 1200 %, noe som signaliserer en kraftig vekst i interessen blant virksomheter som aktivt søker regionale løsninger.
SuperOffice sin posisjon som en europeiskutviklet, GDPR-kompatibel og kundesentrert plattform har aldri vært mer aktuell. Med økende bekymring for datasuverenitet og begrensningene ved amerikansk-sentrerte verktøy, vokser etterspørselen etter regionale alternativer raskt.
En transformasjon i bevegelse
Det siste året har SuperOffice gjennomgått en betydelig transformasjon med strategiske investeringer for å akselerere innovasjon, øke kundeverdi og redefinere CRM-opplevelsen. Dette handler ikke om å utnytte en markedsbølge – men om å forme CRM-markedet fremover.
Lars Engbork tok over i fjor over som Group CEO etter mangeårig leder Gisle Jentoft. Under Lars’ ledelse har SuperOffice bygget et fremtidsrettet lederteam som kombinerer 35 års erfaring fra selskapet med ny kompetanse fra den europeiske B2B SaaS-bransjen. Teamet er godt rustet til å lede denne overgangen, og har satt en ny strategi og retning for selskapet.
Les mer om SuperOffice sitt lederteam her:
https://www.superoffice.no/firma/mot-ledelsen/
«Vi er ikke her for å opprettholde status quo – vi er her for å heve standarden. Transformasjonen handler om å spisse fokuset vårt, handle raskere og levere målbare resultater for kundene våre. Dette er ikke bare en ny strategi – det er en ny måte å jobbe på,» sier Lars Engbork, CEO i SuperOffice.
Denne endringen kommer perfekt timet til den økende etterspørselen etter software utviklet i Europa. Spesielt små og mellomstore bedrifter leter etter leverandører som forstår deres behov, prioriterer GDPR-kompabilitet og tilbyr et kundesentrert syn på CRM. SuperOffice svarer opp dette behovet med investeringer i produkt og organisasjon og en tydelig visjon for fremtiden.
AI i kjernen av innovasjon
En av hjørnesteinene i SuperOffice sin transformasjon er satsingen på kunstig intelligens. Det dedikerte AI-teamet jobber med å bygge intelligens direkte inn i plattformen. Fra automatisering av repeterende oppgaver til innsikt i sanntid – SuperOffice bruker AI for å øke produktiviteten, redusere kompleksitet og styrke kundeopplevelsen – uten å miste den menneskelige kontakten.
«SuperOffice investerer tungt i AI som et grunnleggende skifte i hvordan CRM kan styrke virksomheter. Vi investerer ikke i dette for å imponere, men for å forenkle. Målet vårt er å hjelpe brukerne til å jobbe smartere og være ett skritt foran kundenes behov,» sier Engbork.
Redefinerer CRM med Relationship Loop™
Kjernen i SuperOffice sin produktstrategi er Relationship Loop™ – et kundesentrert rammeverk som reflekterer hele livssyklusen i moderne B2B-relasjoner, og hvordan disse bør utvikles og styrkes over tid. I motsetning til tradisjonelle CRM-modeller som utelukkende fokuserer på salgsprosessen, er SuperOffice opptatt av å hjelpe virksomheter med å lykkes i hvert eneste steg av kundereisen.
«Kunderelasjoner starter ikke og slutter ikke med et salg – de bygges over tid. Relationship Loop™ gjenspeiler vårt syn på hvordan CRM bør fungere: dynamisk, datadrevet og fokusert på langsiktig verdiskaping. Vår produktstrategi handler om å hjelpe kundene å vinne – i hvert eneste steg av reisen,» sier Engbork.
Hva er neste steg for SuperOffice
Etter hvert som flere virksomheter ser etter alternativer til amerikanske programvareleverandører, kunne ikke SuperOffice sin transformasjon kommet på et bedre tidspunkt. Med et revitalisert lederteam, over tre tiår med markedsinnsikt og et tydelig fokus på AI, kundeorientering og innovasjon, er SuperOffice godt posisjonert til å lede neste kapittel for CRM i Europa. Med 40 % av europeiske selskaper som fortsatt ikke har et CRM-system, ifølge Eurostat, finnes det et enormt vekstpotensial. SuperOffice har som mål ikke bare å vokse – men å redefinere hva europeiske virksomheter bør forvente av CRM-bransjen.
Om SuperOffice
SuperOffice er en ledende leverandør av programvare for kundeoppfølgingssystemer (CRM) til små og mellomstore bedrifter i Nord-Europa. Programvareselskapet tilbyr kundene skalerbare og modulære løsninger for å håndtere alle kontaktpunkter innen salg, markedsføring og kundeservice. SuperOffice ble grunnlagt i Norge i 1990. I dag er vi nesten 300 personer lokalisert i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland og Sveits. Vi har også internasjonale partnere i Storbritannia, Irland og Nord-Amerika. For mer informasjon, besøk https://www.superoffice.com/
Pressekontakt:
Ta kontakt for å koordinere et intervju, for mer informasjon eller mediemateriale.
Tish Gilbert
Head of Communications and Brand
SuperOffice AS-HQ
Wergelandsveien 27, 0167 Oslo, Norge
+47 920 64 064
tish.gilbert@superoffice.com
www.superoffice.com